poniedziałek, 10 czerwca 2019

Siedmiu mężów Evelyn Hugo - Recenzja #102

 "Siedmiu mężów Evelyn Hugo"

Autor: Taylor Jenkins Reid
Wydawnictwo: Czwarta strona
Ilość stron: 532
Data wydania: 05.06.2019 r.


Opis

To spotkanie zmieni życie Monique. Młoda dziennikarka dostaje propozycję przeprowadzenia wywiadu z Evelyn Hugo- aktorką, która ma za sobą imponującą karierę w Hollywood. Warunek jest jeden: ta rozmowa nie może zostać opublikowana przed śmiercią artystki. Evelyn opowiada o tym, jak wyrwała się z biedy i trafiła do wymarzonego świata kina. Sława, pieniądze, skandale i brak reflektorów...

W Hollywood nikt nie jest bez grzechu. Dlaczego Evelyn ma za sobą aż siedem małżeństw? Kogo kochała naprawdę? Jej życie kryje tajemnice, które nigdy nie powinny trafić na pierwsze strony gazet.
~Opis pochodzi od wydawcy


Opinia

"Siedmiu mężów Evelyn Hugo" to książka, która zrobiła ogromną furorę za granicą. Ale jak to najczęściej bywa, takie historie niezbyt przekonują mnie do siebie. I chyba pierwszy jestem naprawdę zakochana w popularnej książce (chociaż w Polce nie mówi się o niej aż tak głośno).

Więc czym zachwyciła mnie ta książka? Oprócz genialnego pomysłu na fabułę, warto wspomnieć także o wykonaniu. Monique jest młodą dziennikarką, której zaproponowano wywiad z Evelyn Hugo- gwiazdą Hollywood. Dziewczyna nie ma pojęcia, dlaczego tak popularna osoba zażyczyła sobie właśnie jej, gdyż jest dopiero początkującą w swoim zawodzie. Książka została napisana w taki sposób, że Monique tak naprawdę słucha o życiu Evelyn. Początkowo miał być to wywiad, jednak spotkania przeszły w rozmowy. Tak naprawdę wracamy do przeszłości gwiazdy show-biznesu, która opowiada, dlaczego wyszła aż siedem razy za mąż.

Na początku czytania tej książki nie widziałam w niej nic ciekawego. Oprócz wstawek z gazet, tak naprawdę niczym się ta książka nie wyróżniała. Aż wreszcie nadszedł taki moment, w którym zostałam totalnie wciągnięta w fabułę. Bardzo interesowało mnie barwne życie Evelyn, jej siedmiu mężów oraz to, dlaczego aktorka wybrała sobie akurat Monique do opowieści o życiu. Szczerze mówiąc, obawiałam się, iż autorka zapomni o dziennikarce i po prostu zakończy książkę (na szczęście tak nie było!).

Trudno jest mówić o tej książce, gdy jedynym co można zdradzić, to fakt, że Evelyn opowiada o swoich małżeństwach, które nie były idealne. I teraz powstaje pytanie: dlaczego? Właśnie o tym jest cała ta książka, jednak jeśli po samym opisie nie jesteście zainteresowani, to na pewno przekonają was pozytywne opinie ;).

Książka porusza także temat, który nam- zwykłym ludziom, nie do końca jest znany. Mam tu na myśli show-biznes i jego ciemną stronę. Historia ukazuje nam tę prawdę, o której może nie każdy z nas wie. Myślicie, że wszystkie małżeństwa Evelyn były z miłości? Że dziewczyna zaczęła swoją sławę tak po prostu? Że show-biznes nie jest okropny, a media zawsze piszą prawdę i nie szukają sensacji? Pod tym względem ta książka daje dużo do myślenia i od teraz będę całkiem inaczej patrzeć na popularne osoby.

Podsumowanie

Nadal mam łzy w oczach, gdy myślę o tej książce. To nie jest piękna historia, przez którą będziemy mieć uśmiech na ustach. Byłam smutna, zła, radosna. Przeżywałam wydarzenia razem z bohaterami. Ale jak już wspominałam, show-biznes jest naprawdę okropny i jeżeli oczekujecie, że ta historia skończy się happy-endem, to możecie być zdziwieni.

17 komentarzy:

  1. Słyszałam już tyle dobrego o tej książce, jednak czekam na dobry moment aby ją poznać
    Pozdrawiam Anna Tymińska

    OdpowiedzUsuń
  2. Słyszałam już o tej książce od jednego z bookstamerów i jestem nią bardzo zaintrygowana. Teraz nawet jeszcze bardziej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie slyszalam o tej książce, ale pomysł wydaje mi się na tyle ciekawy, że chętnie po nią w przyszłości sięgnę :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dużo dobrego słyszałem o tej książce. A skoro wywołuje takie emocje, to koniecznie muszę przeczytać. 😊

    OdpowiedzUsuń
  5. Myślę że, o tej książce jest teraz bardzo głośno również w Polsce. Widzę ją na co drugim instagramie i blogu.
    Pozdrawiam, Klaudia z bloga http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta książka robi taki szujm wokół siebie, że muszę po nią sięgnąć i sama się przekonać czy ja również będę miała łzy w oczach podczas czytania. Bardzo mnie cieszy, że tobie w aż takim stopniu książka się podobała! 🤗 Uwielbiam poruszające historie 🤗
    Na pewno się za nią wezmę :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Również sama muszę się przekonać czy ta pozycja jest ciekawa. Tyle pozytywnych recenzji że, aż wydaje się być cudowna ;)

      Usuń
  7. Show-biznes może i jest naprawdę okropny, ale jest również niezwykle ciekawym tłem dla książek :)

    OdpowiedzUsuń
  8. A to ci dopiero ciekawostka i zaskoczenie. Nigdzie nie widziałam tej książki. Show biznes jest chyba jednym z najgorszych baz do współpracy jakiejkolwiek. Życie w nim jest uciążliwe i wszystko ma swoją cenę. Dosłownie. Tytuł zapisuję. Zaintrygowałaś mnie. Kinga

    OdpowiedzUsuń
  9. Recenzja jest naprawdę ciekawa. Zainteresowała mnie ta książka i z chęcią ją przeczytam przy najbliżej okazji ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Satysfakcjonujące doświadczenie, kiedy książka wywołuje tyle emocji, nie zawsze łatwych i przyjemnych.

    OdpowiedzUsuń
  11. To prawda, showbiznes to zło wcielone... I nie każdemu starcza psychicznych sił, by tam wytrwać. Media szukają taniej sensacji i są skłonne zajrzeć wszędzie, byleby ją znaleźć.

    OdpowiedzUsuń
  12. Wiadomo nie od dziś, że showbiznes to nie tylko przepiękne chwile, gdzie sława i bogactwo są w stanie zapewnić wszystko. Dość często zapomina się, że oprócz tych jakże wspaniałych dodatków, trzeba też znaleźć czas na relacje międzyludzkie, gdzie te nie zawsze należą do przyjemność. Z chęcią odkryłabym historię Evelyn Hugo. Pragnę dowiedzieć się, jak toczyło się jej życie przy tylu mężczyznach.

    OdpowiedzUsuń
  13. Z opisu kompletnie mnie nie zainteresowała, ale tak fajnie ją opisałaś, że chyba spróbuję :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Może jak powiem sakramentalne tak, to sięgnę po tę powieść. Perypetie małżeńskie jeszcze przede mną - te życiowe jak i literackie. Na razie nie czuję się zaintrygowana.

    OdpowiedzUsuń
  15. Tytuł bardzo podobny do zupełnie innej książki Siedem śmierci Evelyn Hardcastle. Nie wiem, czy wytrzymałabym, aby brnąć w książkę, gdy mnie na początku nie zaciekawiła, ale cieszę się, że Tobie udało się wytrwać i znaleźć w niej coś dla siebie.

    OdpowiedzUsuń
  16. Coś innego, ale to chyba wciąż nie to, czego szukam w książkach ;c Obawiam się, że mogłoby mi się nie spodobać ;c

    OdpowiedzUsuń

To nie jest, do diabła, love story- Recenzja #146

"To nie jest, do diabła, love story" Tom 1 Autor: Julia Biel Wydawnictwo: Media Rodzina Ilość stron: 375 Data wydania:...