poniedziałek, 27 sierpnia 2018

Wilk - Recenzja #40

"Wilk"
Wznowienie serii
Tom 1

Autor: Katarzyna Berenika Miszczuk
Wydawnictwo: W.A.B.
Ilość stron: 316
Data wydania: 22.08.2018 r.



Margo Cook wraz z rodzicami musiała przeprowadzić się z zatłoczonego Nowego Jorku do istnej dziury zwanej Wolftown. Od przyjazdu dziewczynę dręczą koszmary, które z każdym następnym razem zmieniają się, ale główny wątek pozostaje taki sam. Czy te sny tak naprawdę coś oznaczają? Margo poznaje w nowej szkole Ivette, z którą od razu się zaprzyjaźnia oraz dwóch przystojnych chłopaków. Jeden z nich skrywa bardzo mroczną tajemnice, o której dziewczyna po prosu musi się czegoś dowiedzieć i zrobi wszystko, aby go uratować... Czy wszystkie te rzeczy łączą się w jedną całość?

Nawet nie wiecie, jak bardzo brakowało mi młodzieżówek! Przeczytałam tę książkę w jeden dzień i jestem nią naprawdę zachwycona. Jak możemy wywnioskować z opisu, czy nawet z okładki albo tytułu (heh), to jest to historia o nadprzyrodzonych zdolnościach wykazywanych u ludzi. Może wiecie, a może nie, ale ja KOCHAM "Zmierzch" i ta książka była dla mnie idealnym powrotem do tamtej historii. Autorka na samym początku wspomina, że napisała tę książkę będąc jeszcze nastolatką i nie chciała przy ponownym wydaniu zbytnio jej zmieniać. Dużo razy można zauważyć, że ta historia była właśnie pisana przez osobę młodszą, co było według mnie małym minusem. Gdyby nie fakt, że zostało to wspomniane, zapewne gorzej myślałabym o tej historii. 
Książkę czytało mi się naprawdę bardzo dobrze, i co najważniejsze - szybko! Nie mam pojęcia, kiedy przeczytałam te trochę ponad 300 stron, a tu już było zakończenie. Muszę przyznać, że wiele razy śmiałam się z wydarzeń, albo z Margo, co często mi się nie zdarza!
Główną bohaterkę polubiłam, chociaż czasami po prostu nie miałam pojęcia o co jej chodzi, to nie miałam z nią większych problemów. Oczywiście jak to w młodzieżówkach bywa, najczęściej pojawia się wątek romansu. Tutaj taki również jest. Nie obawiajcie się, nie pojawia się żaden trójkąt miłosny.
Wydarzenia były na tyle ciekawe, że czytałam tę historię z zapartym tchem i wyczekiwała na dalszy rozwój akcji. Zakończenie tej książki było bardzo zaskakujące i zaraz zabieram się za czytanie następnego tomu.

19 komentarzy:

  1. Czy to nie jest wznowienie książki w nowych okładkach? Znów Polski autor, ale widzę że historia nie jest osadzona w polskich realiach. Być może się skuszę, bo ja też mam sentyment do "Zmierzchu", kto nie ma jak lubi fantasy ;) pozdrawiam Kinga:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Widziałam tę książkę już naprawdę wiele razy, ale nie sądzę, że ją przeczytam. Jakoś książki tego typu nie są po prostu według mnie ciekawe, ale super, że Tobie się ona podobała. Pierwszy raz jestem na Twoim blogu i muszę powiedzieć, że myślałam, że to ja piszę krótkie recenzje. Uważam że byłoby super, gdyby była ona trochę dłuższa, ale wiem też, że nie każdy wtedy będzie chciał ją przeczytać, bo właśnie ta długość tego kogoś zrazi ://

    OdpowiedzUsuń
  3. Ta książka właśnie czeka u mnie na półce i nie mogę się doczekać aż sięgnę! :)

    sunreads.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja także bardzo miło wspominam "Zmierzch", dlatego może kto wie, sięgnę po coś (np. tę książkę), co mi w jakimś stopniu te wspomnienia przywróci ;)
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię młodzieżówki, ale takie "Zmierzchowe" historie mnie nie przekonują. Tym razem nie skorzystam z rekomendacji ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jetem chyba jedyną osobą na świecie, która nie czytała, ani nie oglądała "Zmierzchu". Mimo to ta historia bardzo mnie ciekawi, zwłaszcza, że została napisana przez polską autorkę :D
    Pozdrawiam :P
    Klaudia z http://czytaniejestmagiczne.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam tę książkę na półce i pewnie kiedyś tam za 50 lat ją przeczytam w moim tempie xD Chociaż chciałabym się wyrobić prze Targami w Krakowie, ale zobaczymy jak to będzie.

    OdpowiedzUsuń
  8. Moje podejście do ,,Zmierzchu" jest całkowicie neutralne, ponieważ nie doczytałam go do końca, więc nie mogę się wypowiadać. Ale ta historia nie przemawia do mnie za bardzo. Byłabym w stanie sięgnąć po inne książki tejże autorki, jednak po tę konkretną - niekoniecznie.Nie odnalazłabym się raczej...

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajna recenzja. Książka przypomniała mi trochę sagę "Zmierza" i chyba jestem za starała na takie lektury są dla mnie bardzo tkliwe i przesłodzonę. Aczkolwiek "Wilk" i "Wylczyca" idealne są na prezent dla młodszego pokolenie. Pozdrawiam i zapraszam
    www.zaczytanajola.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Ooo tak, trącało "Zmierzchem", ale gdybym była młodsza na pewno zakochałabym się w tej historii 💙

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie zdecydowałam się na nią, gdy dostałam propozycję egzemplarzy. Bałam się, że jestem na to za duża i po tej recenzji, choć dość pozytywnej, cieszę się, że potrafiłam odpuścić. Raczej nie dla mnie już. :)

    Pozdrawiam Iza
    Niech książki będą z Tobą!

    OdpowiedzUsuń
  12. Czytałam ją ze sto lat temu! Pamiętam, że nawet mi się podobała :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Mi też czasem brakuje młodzieżówek :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak się nią zachwycasz, że może jednak się przekonam i przeczytam. Też dobrze wspominam "Zmierzch", więc może mi się spodoba :D

    OdpowiedzUsuń
  15. Z twórczością pani Miszczuk bardzo mi nie po drodze, kiedyś próbowałam przeczytać tę książkę, ale to nie była historia jakiej się spodziewałam i wolałam czytać wattpadowe historie o wilkołakach.
    Buziaki :*
    Fantastic books

    OdpowiedzUsuń
  16. Czytałam książkę bardzo dawno temu, ale pamiętam, że mi się podobała. Napisać taką powieść w wieku 15 lat! Szacunek dla autorki :) Fajnie, że ją wznowili.

    Pozdrawiam!
    Ewa z www.mybooksandpoetry.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Ciekawie brzmi, dużo tej ksiażki ostatnio na instagramie. Też czasem potrzebuję przeczytać młodzieżówkę! Dodałam do obserwujących :) Ostatnio zakochuję się też w debiutach młodych osób.
    https://ksiazkioczamirudej.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. Widziałam tę książkę wiele razy w starym wydaniu i jakoś do mnie nie przemawiała :(

    OdpowiedzUsuń
  19. urzekła mnie ta książka i szybko zaczęłam 2 tom ale jakos recenzji nie chce mi się napisać ;<
    Pozdrawiam
    jeszczerozdzial.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

To nie jest, do diabła, love story- Recenzja #146

"To nie jest, do diabła, love story" Tom 1 Autor: Julia Biel Wydawnictwo: Media Rodzina Ilość stron: 375 Data wydania:...